google.com, pub-1772441188610312, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Milli Edebiyat'da Tiyatro I dinledebiyat
top of page

                         MÄ°LLÄ° EDEBÄ°YAT’DA                   TÄ°YATRO

  • Ä°stibdat sonrası MeÅŸrutiyetin ilanı ile baÅŸlayan özgürlük ortamı ile tiyatro eserlerinin sahnelenmesi düÅŸüncesi de yeÅŸermiÅŸ, özel tiyatrolar kurulmuÅŸ, bu durum Milli Edebiyat anlayışında da kendine yer edinmiÅŸtir.

  • Cemil PaÅŸa tarafından özel tiyatroların yanında resmi bir tiyatro kurulması için Paris’ten Pierre Antoine isimli bir tiyatro müdürü getirtilip ona ilk resmi tiyatro olan Dârülbedâyi'-i Osmânî kurdurulmuÅŸtur.

​

  • Darülbedayi aynı zamanda bir okul özelliÄŸi göstermiÅŸ, tiyatroyu ve aktörlüÄŸü  meslek halinde gören sanatçılar yetiÅŸtirmiÅŸtir.

​

  • Müzikli opera sergileyebilmek adına sonradan Darülbedayi’ye müzik bölümü eklenmiÅŸtir.

​

  • Darülbedayi ilk gösterimini Hüseyin Suad’ın Çürük Temel adlı adapte eseri ile 1916’da yapmıştır.

​

  • Darülbedayi’nin kurulması daha öncesinde Roman, hikaye ve ÅŸiire yönelmiÅŸ sanatçıların tiyatro eserleri yazmalarına etki etmiÅŸtir.

​

  • Bu dönem tiyatro eserleri teknik bakımdan mükemmelliÄŸe eriÅŸememiÅŸlerdir.

​

  • Dil sade ve doÄŸaldır.

​

  • Musahipzade Celal,AkaGündüz, ReÅŸat Nuri, Halit Fahri, Yusuf Ziya, Faruk Nafiz, HalideEdip  bu dönemin önemli oyun yazarlarındandır.

​

  • Ä°bnür-refik Ahmed Nûri ve  Müsâhibzâde Celâl sadece tiyatro ile uÄŸraÅŸarak bu alanda uzmanlaÅŸan iki isimdir.

bottom of page