![](https://static.wixstatic.com/media/d532b29bc0c448b29f47672da7b07613.jpg/v1/fill/w_288,h_192,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/d532b29bc0c448b29f47672da7b07613.jpg)
![](https://static.wixstatic.com/media/fef482_8960cf836c214d7186ce16d581ea46b8~mv2.png/v1/fill/w_197,h_90,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/fef482_8960cf836c214d7186ce16d581ea46b8~mv2.png)
DÄ°NLEDEBÄ°YAT
Atın yiÄŸidi kendine kamçı vurdurmaz.
Mesnevi
Ä°ran Edebiyatından edebiyatımıza geçmiÅŸ bir nazım ÅŸeklidir. Nesirde romanın vazifesini nazımda görür.
-
Her beyit kendi arasında kafiyelidir. "aa / bb / cc / dd..."
-
Divan edebiyatının en uzun nazım biçimidir.
-
Aruzun kısa kalıplanyla yazılır.
-
Beyitler arasında anlamca bir bütünlük vardır.
-
Bir ÅŸairin beÅŸ mesneviden oluÅŸan eserler bütününe "hamse" denir.
-
Edebiyatımızda ilk mesnevi Yusuf Has Hacip'in "Kutadgu Bilig' adlı eseridir.
-
Masalsı bir anlatımı vardır.
Mesnevinin Unsurları:
-
Besmele
-
Dibâce (ön söz)
-
Tevhîd
-
Münâcât
-
Mi'râciye (Mi'râc-ı Nebi)
-
Medh-i Çihâr-Yâr-ı Güzîn
-
Sebeb-i te'lîf (eserin yazılış sebebi)
-
Âgâz-ı Dâstân (konuya baÅŸlangıç),
-
Hâtime (sonuç).