![](https://static.wixstatic.com/media/d532b29bc0c448b29f47672da7b07613.jpg/v1/fill/w_288,h_192,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/d532b29bc0c448b29f47672da7b07613.jpg)
![](https://static.wixstatic.com/media/fef482_8960cf836c214d7186ce16d581ea46b8~mv2.png/v1/fill/w_197,h_90,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/fef482_8960cf836c214d7186ce16d581ea46b8~mv2.png)
DÄ°NLEDEBÄ°YAT
Atın yiÄŸidi kendine kamçı vurdurmaz.
CUMHURÄ°YET EDEBÄ°YATINDA HÄ°KAYE
​​
-
Cumhuriyet’in kuruluÅŸundan sonraki dönemin ilk yıllarında ReÅŸat Nuri, Halide Edip ve Yakup Kadri roman türünün yanında hikaye türünde de öne çıkan sanatçılardır.
​
-
Bu süreçte daha çok modernleÅŸme ile gelen yanlış anlamaya baÄŸlı yaÅŸam tarzı, dinin ÅŸahsi emellere alet edilmesi, geçim sıkıntısı, duygusal iliÅŸkiler gibi konular iÅŸlenmiÅŸtir.
-
Bu süreçte hikayelerde Anadolu kendine geniÅŸçe yer bulmuÅŸtur.
​
-
Zamanla farklı hikayecilerin kendini göstermeye baÅŸlaması ile deÄŸiÅŸik konularda hikayelerde iÅŸlenmeye baÅŸlanmıştır.
​
-
1940’a kadar olan bu süreçte toplumsal problemler, psikoloji, yakın tarih, bireysel duygular, gülmece, köy ve köylünün yaÅŸamı, Batı hayranlığı gibi konular hikaye içinde kendine yer bulmuÅŸtur.
​
-
Durum öyküsü bu dönemde geliÅŸir. Özellikle Sait Faik’in yazdığı insan psikolojine seslenen durum öyküleri edebiyatımızda kabul görmüÅŸtür.